Gepost door: Eulinkonline | 3 maart 2012

Geluid valt weg na zappen


Regelmatig hoor ik problemen dat na het zappen het geluid een paar keer een aantal seconden wegvalt.

De situatie doet zich voor als het geluid via uw versterker loopt met een HDMI verbinding.

Vermoedelijk duidt het op de samenwerking tussen de Animo tuner en uw (AV) versterker, een zg. Handshake probleem.

Meestal is het te verhelpen door het geluid op en andere manier dan via HDMI aan te sluiten. Om uw digitale signaal te behouden, zou u via S/PDIF kunnen aansluiten. U zult meestal wel uw versterker moeten instellen dat de geluidsbron via deze weg is aangesloten.

De Amino kan vermoedelijk niet zo goed omgaan met (sommige) versterkers.


Responses

  1. Ik heb hetzelfde probleem. Overigens zijn er enkele zenders, waaronder NL2, waarvan het geluid niet weg valt als je er naar toe zapt.

    Het geluid loopt niet over een AV versterker, maar direct via de luidspreker van de TV (Sony kdl40ex521)
    Is de Amino soms ook niet altijd volldige compatible met enkele TV’s van het laatste type.
    Lijkt me iets waar ze zeer snel iets aan moeten gaan doen!

  2. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de Amino M450 aangesloten via HDMI op een Onkyo versterker. Concepts ICT suggereerde mij de Amino aan te sluiten met (je leest het goed) SCART. Ze zeggen bovendien al sinds 2011 te werken aan een oplossing…

  3. Dit kan liggen aan je hdmi-kabel. Ik heb destijds hetzelfde probleem gehad. Ik heb vervolgens een nieuwe HDMI kabel gekocht bij http://www.hdmi-kabel.nl en het probleem was verholpen!


Geef een reactie

Categorieën

