Gepost door: Eulinkonline | 5 juli 2012

KickXL neemt de klachten van haar klanten serieus


De slogan die KickXL gebruikt is:

Glasvezel is nieuw. KickXL ook. Maar KickXL is niet nieuw op de internetmarkt. KickXL is ontstaan uit Speedlinq (nu KPN) en heeft dus al enkele tientallen jaren ervaring als het gaat om internet. Je kunt dus vertrouwen op een partner die weet wat nodig is om jou dagelijks van hoge kwaliteit internet te voorzien. Dat is wel zo fijn om te weten.

Aangezien het gebied Vorden en Hengelo(gld),  vorig jaar, de mogelijkheid had om een KickXL abonnement af te nemen, is het logischerwijs een afwachting of de verwachtingen ook werkelijkheid zullen worden.

Natuurlijk is het ook spannend voor KickXL of deze verwachtingen van de klant ook zo worden ervaren. De bandbreedte is wordt meestal wel door de klant behaald, maar er zijn toch behoorlijke problemen met de Zyxel router. Je mag verwachten dat een router met een adviesprijs van € 249,– een stabiele internetverbinding kan bieden. (Klanten van KickXL betalen een borg van €99,–), maar als deze router niet zou bevallen, zou de klant een keuze moeten kunnen maken naar een andere router. Maar dan moet eerst de telefoonlijn worden geporteerd naar het Genesis glasvezelmodem.

De keuze om in Vorden telefoonlijn via deze Zyxel te laten verlopen is inmiddels losgelaten, er wordt een stappenplan opgesteld om deze portering (van KickXL naar ConceptsICT) in de periode na augustus 2012 te realiseren. (in tegenstelling tot eerdere berichtgeving). De internet migratie (van KickXL naar ConceptsICT) zal hieraan vooraf gaan.

Na diverse contacten met KickXL, hoeft het niet zo te zijn dat de trage internetverbindingen veroorzaakt worden door de telefoonlijn, indien deze aangesloten is op het Zyxel router, KickXL heeft inmiddels nieuwe configuratie instellingen, welke ervoor moeten zorgen dat de router stabiel blijft. In eerdere berichtgeving werd gesuggereerd dat de telefoonlijn de boosdoener zou kunnen zijn.

Het fenomeen bufferbloat werd overigens door de technische helpdeskmedewerker Cueing genoemd.

Update 01-10-12:

Trage verbindingen, kunnen ook aan uw browser liggen.

  • Chrome gebruikt veel geheugen (per sessie neemt Chrome geheugen weg). (tip plaats geheugen bij!!)
  • Firefox crahst veel door de toepassing flash, welke de laatste tijd zeer instabiel ervaren wordt.
  • Explorer is altijd al zeer langzaam geweest met het laten verschijnen van web pagina’s


Responses

  1. Brandbreedte is nog steeds 50mb down en 41mb upload dat is in een gedeelte van vorden de monteur zei dat ze binnen 2 maanden dat hadden gefixt nu al 6 maanden veder…..
    Mijn computer is een Imac aan het bekabelde netwerk naar de Zyxel router die kunnen op een of andere manier niet goed overweg met elkaar als ik bel en iemand zit achter de computer valt de telefoon uit en het internet in het hele huis……
    Dan moet ik de Zyxel weer opnieuw opstarten dan doet alles het weer.
    En ik heb dat ding al 5 keer laten vervangen en nog heb ik dit probleem!
    Hopelijk gaat de router er uit bij kickxl dan zou ik hem graag in de kapot gooien wat een frustratie !
    Heb ook last van bufferbloat vooral niet fijn als je aan het internet bankieren bent het voelt niet veilig.

    • Inderdaad, de Zyxel kan niet goed overweg met de glasvezelverbinding. De buffer van de router loopt vol, waardoor packet loss veroorzaakt wordt (bufferbloat).

      Zelf heb ik een jaar lang deze problemen gekend, gelukkig merkte ik de resets van het modem niet, waardoor het ook niet opviel dat de telefoon verbinding en internet verbinding wegviel. In het begin. Een jaar geleden had ik deze problemen ook, dat telefoongesprekken afgebroken werden. Dit werd puur veroorzaakt door de buffer die volliep waardoor de router een reset kreeg, waarna de buffer weer leeg was.

      Ja de verbindingen vallen dan weg!

      Inmiddels (05.07.12) heb ik nieuwe configuratie instellingen van de Zyxel router gekregen, deze zijn door de 2e lijns in de router gezet.
      Ik moet zeggen dat mijn internet nu flitsend snel is.
      De reactietijd van internet pagina’s laden wel te verstaan, de download- en uploadsnelheden zijn redelijk toereikend. Ook bij mij loopt de upload bandbreedte iets achter op het beloofde. (De beloofde Symetrische verbinding wordt niet gehaald.

      Mijn advies: Verzoek de helpdesk om de nieuwe configuratie instellingen te laten instellen in je router.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers op de volgende wijze: